Casadana

Casadana

Opgave

I forbindelse med et salg af virksomheden og ny ledelse havde Casadana brug for et nyt og mere tidsvarende look i form af nyt materiale, som kunne profilere virksomheden overfor både private og professionelle kunder.

Løsning

Vi gennemgik virksomhedens profil og deres ydelser, hvorefter vi skrev tekster og layoutede 2 imagebrochurer, der både fortæller om produkter og metoder m.m. Desuden udviklede vi skabeloner til virksomhedens mails og salgsmaterialer. Det blev til nyt, spændende materiale, som præsenterede den ’nye’ virksomhed professionelt og målrettet for de 2 forskellige kundegrupper.

Visuel identitet

BROCHURER & KUVERTER

FACADESKILTE

Skal vi mødes?

Forbo

Forbo

Opgaven

Den danske afdeling af Forbo skal løbende have lavet grafiske løsning i form af bl.a. deres magasin, som skal fungere som inspiration for arkitekter og bygherrer m.fl. Det sætter høje krav til stil og tone, som skal spille sammen med de produkter, som Forbo leverer til en lang række modtagere.

Løsningen

Onepointcompany har fået lov at levere grafiske løsninger til Forbo gennem flere år, og det er derfor blevet til en lang række løsninger, som spænder over magasinet On Top, der udsendes hvert kvartal, samt forskellige annoncer og roll-ups m.m. Fælles for disse ting er, at de alle sammen skal spille sammen med Forbos produkter, som er blandt de førende i verden. Det er naturligvis en udfordring, men vi er i al beskedenhed ret stolte af resultaterne.

ROLL-UPS

BROCHURE

ANNONCER

Er der noget, vi kan hjælpe dig med?

Adas

Adas

Opgave

Ada har eksisteret i mange år, men efter de fik ny salgsdirektør blev det besluttet, at virksomheden generelt skulle have et løft for at fremstå mere moderne og professionel. Det betød en gennemgang af alt fra hjemmeside og brochurer til brevlinje, mapper og emballage m.m.

Løsning

Vi satte os sammen med kunden og gennemgik mulighederne. Vi blev hurtigt enige om, at hele kommunikationen skulle ske med stor respekt for Ada’s kunder, som ud over dyrlæger over hele landet også er folk, der har mistet et kæledyr, som har betydet meget for dem. Vi lavede et roligt grafisk udtryk, der udstråler en æstetik og ro, som passer til emnet. Vi har gennemarbejdet hele virksomhedens grafiske profil, så virksomheden i dag fremstår moderne og professionel.

Visuel identitet

BROCHURER OG EMBALLAGE

WEBSITE

Skal din markedsføring have et løft?

Web løsninger

Web løsninger

Websites og support

Funktionelt design

For mange kan det virke som en kompliceret opgave at lave en hjemmeside, for der er i sagens natur mange ting at tage hensyn til. Der er både den rent visuelle del med farver, skrifter, fotos og hele layoutet – og så er der den mere tekniske del omkring struktur, funktionalitet, brugervenlighed, links osv.

 

En hjemmeside er virksomhedens digitale ansigt, og i mange tilfælde det første indtryk, som potentielle kunder får af virksomheden. Derfor er det så afgørende, at siden afspejler virksomhedens DNA – dens værdier, kvaliteter, sprog og tone. Samtidig skal det være nemt at navigere rundt og finde de ting, som man skal bruge – uanset om det er produkter, referencer eller noget helt tredje.

Vores webløsninger

Her kan du se et lille udvalg af de webløsninger, som vi har lavet. Vi arbejder primært i open source-systemet Word Press, men kan naturligvis også lave layout og indhold til alle andre systemer.

Hos Onepointcompany plejer vi at sammenligne en hjemmeside med et stort hospital, hvor man kommer ind i en forhal og hurtigt skal skaffe sig et overblik. Har man ondt i foden, er man ikke interesseret i alle de andre afdelinger, hvor man skal hen, hvis man har ondt i armen eller hovedet. Man skal bare nemt og hurtigt kunne finde hen til den afdeling, hvor de kan se på ens fod og løse problemet.

Det samme gælder på en hjemmeside. Når man kommer ind på siden, skal man hurtigt og enkelt få et overblik over, hvordan man kan få løst sit problem eller finde den oplysning, man skal bruge.

Vi arbejder primært i Word Press, som er et såkaldt open source cms-system, og det betyder i al sin enkelthed, at du ikke er afhængig af os eller andre fremadrettet, men kan arbejde med din side, som det passer dig – og du er sikret opdateringer m.m. Det betyder, at du er sikret, at din side løbende bliver opdateret og tilpasset nye krav og udfordringer. Med Word Press er du desuden sikret, at din side altid er skalerbar – det vil sige, at du altid kan koble flere sider og funktioner til eller fra efter behov – og vi kan desuden hjælpe dig med det tekniske omkring nye moduler, servere og så videre.
Måske har du hørt ordet responsive i forbindelse med hjemmesider, og det betyder ganske enkelt, at din side automatisk tilpasser sig til de forskellige platforme, hvor din side skal kunne ses – pc, tablet og mobil. Det omtales også som dynamisk design.

Vi arbejder kun med sider, der er født responsive, for i dag bliver langt over halvdelen af alle sider hentet ned på tablets eller telefoner, og her kan man ganske enkelt ikke bruge din side, hvis design og format ikke tilpasser sig automatisk. Desuden bliver siden vurderet dårligere hos Google, hvis siden ikke er responsive.

SEO betyder, at man laver et stykke arbejde på sin hjemmeside, så det bliver nemmere for søgemaskinerne at finde siden. Det kræver lidt arbejde, men hvis din side skal findes, så er der ingen vej udenom. Men du skal naturligvis opsætte nogle mål for, hvor meget trafik du ønsker på din side og tilpasse indsatsen efter dette mål. Man kan populært sige, at hvis Google ikke kan finde dig, så kan ingen finde dig. Men eftersom Google står for omkring 90% af søgningerne på nettet, så kan man ligeså godt rette sig efter, hvordan de gør tingene – ellers bliver man ganske enkelt overhalet af de andre, som gør deres SEO-arbejde i forhold til Google. Det er dog vigtigt at følge med i de krav, som Google stiller – i dag er det primært ting som relevant indhold, brugervenlighed og frem for alt popularitet, som gør at din hjemmeside kan komme til tops i søgemaskinerne. Skal din side primært fungere som en brochure, hvor du selv sender folk ind, så skal du nok bruge dine kræfter på andet end SEO. Men lad os tage en snak om, hvad du gerne vil bruge din side til. Det skal vi alligevel vide, hvis vi skal udvikle den bedste side til dig.
Vi ved godt, at du sikkert hader dem – de små annoncer, der dukker op, når du søger efter et eller andet på nettet. Men de virker for rigtig mange virksomheder, kunsten er at finde ud af, om du er en af de virksomheder, som vil få glæde af at bruge penge på AD-Words. Vi kan hjælpe dig med at finde ud af det, men vi kan allerede her afsløre, at der heller ikke her er noget, som er helt sort eller hvidt. Men lad os tage en snak om det, så bliver vi lidt klogere.

Kan vi hjælpe dig med noget?